Jdi na obsah Jdi na menu
 


EasyStar II kit

24. 5. 2012

easystar-2.jpg cena : 1540,-

Školní motorový větroň pro pohon střídavým motorem třídy AXI 2212. Model z vysoce odolného ELAPORu, ovládaná směrovka, výškovka a křidélka. Stavebnice bez motoru, se sklopnou vrtulí 7x6" s kleštinou 3,0 a 3,2mm.

Tak jsme se dočkali! MULTIPLEX představuje novou verzi legendárního EasyStaru! Vše je nové a přitom důvěrně známé! Drak modelu z odolného pěnového ELAPORu, do detailu propracovaná konstrukce motorového pylonu se snadno přístupným motorem montovaným na univerzální motorovou přepážku, kužel se sklopnou vrtulí pro minimalizaci odporu v klouzavém letu, křídlo s ovládanými křidélky (pokud chcete), odnímatelná vodorovná ocasní plocha pro snadnou přepravu...prostě paráda!Stejně jako jeho předchůdce je EasyStar II spolehlivý školní a cvičný dříč, jenž uspokojí začínající piloty, které provede od úvodního otloukání přistávací plochy až k základním akrobatickým obratům a termickému plachtění. Stejně tak potěší rekreační víkendové letce, kterým poskytne skladný a snadno přepravitelný model pro dokonale relaxační polétání.

Tak jsme se dočkali! MULTIPLEX představuje novou verzi legendárního EasyStaru! Vše je nové a přitom důvěrně známé! Drak modelu z odolného pěnového ELAPORu, do detailu propracovaná konstrukce motorového pylonu se snadno přístupným motorem montovaným na univerzální motorovou přepážku, kužel se sklopnou vrtulí pro minimalizaci odporu v klouzavém letu, křídlo s ovládanými křidélky (pokud chcete), odnímatelná vodorovná ocasní plocha pro snadnou přepravu...prostě paráda!

Stejně jako jeho předchůdce je EasyStar II spolehlivý školní a cvičný dříč, jenž uspokojí začínající piloty, které provede od úvodního otloukání přistávací plochy až k základním akrobatickým obratům a termickému plachtění. Stejně tak potěší rekreační víkendové letce, kterým poskytne skladný a snadno přepravitelný model pro dokonale relaxační polétání, nosič kamery, platformu pro FPV systém...cokoliv chcete!

EasyStar II je školní a cvičný motorový větroň z vysoce odolného ELAPORu určený pro pohon střídavým motorem třídy AXI 2212. Díky své koncepci s motorem uloženým na pylonu za křídlem velmi dobře odolává hrubšímu zacházení a snáší i tvrdší "čuchometrické" zapíchnutí přídě do rodné hroudy, které by u klasických modelů s motorem přídi vedly přinejmenším k poškození vrtule.

Trup s pylonem za křídlem je vylisován z pěnového ELAPORu. Zcela nově je vyřešeno upevnění motoru - ten se montuje na univerzální motorovou přepážku díky důvtipnému řešení umožňující montovat bez úprav všechny běžné střídavé motory s průměrem 28 mm a délkou 30 mm. Snadný přístup k motoru zajišťuje odnímatelný plastový kryt. Vzhledem k omezenému průměru vrtule (ve stavebnici je dodávána vrtule 7x6" s kuželem a kleštinami 3,0 a 3,2 mm) je vhodné použít motor s cca 1100 ot./min na V. Serva směrovky a výškovky (velikosti HS-55) se umísťují pod krytky na bocích trupu, upevňují se pouhým zasunutím do speciálních držáků se západkami, které se již výborně osvědčily třeba na modelu Merlin. Kryt kabiny je odnímací s klasickými "zacvakávacími" uzávěry MULTIPLEX.

Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z ELAPORu. Pokud se rozhodnete doplnit i křidélka, jsou ovládána 2 servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly, pro které jsou již připraveny šachty odpovídající servům Hitec HS-55 nebo HS-65HB (s malou úpravou). Poloviny křídla se spojují uhlíkovou trubkovou spojkou.

Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z ELAPORu, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Vodorovná ocasní plocha je pro snadnou přepravu odnímatelná, v provozní poloze zajišťovaná důvtipným zámkem.

K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším tříkanálovou RC soupravu. Pokud budete chtít doplnit ovládání křidélek, potom aspoň čtyřkanálovou. Při zapojování přijímače se řiďte návodem k obsluze vaší RC soupravy. Ideální je, pokud máte aspoň pětikanálovou počítačovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání serv křidélek. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 50% - tj. výchylka křidélka dolů je poloviční ve srovnání s výchylkou nahoru. Užitečné je také je mixovat křidélka tak, aby se současně vychylovaly vzhůru ve funkci aerodynamické brzdy pro usnadnění přistání. To oceníte na menších přistávacích plochách a zvláště při létání na svahu. Při nastavování aerodynamických brzd dbejte na to, aby i při plném vychýlení křidélek nahoru ve funkci brzdy byla zachována možnost jejich plné výchylky nahoru v roli křidélek.

Střídavý regulátor otáček by měl mít zatížitelnost aspoň 18 A - ideální je např. FOXY R-25B poskytující rezervu pro dlouhé lety na půl plynu.

Pro napájení EasyStaru II budete potřebovat tříčlánkový Li-poly akumulátor 11.1 V s kapacitou aspoň 1800 mAh (zatížitelnost 20C), optimální jsou 2200 mAh sady.

EasyStar II je určen pro začátečníky -jako vždy dodáváme - pod dohledem zkušeného pilota, stejně jako pro každého, kdo si chce jen tak hezky rekreačně polétat. Jeho letové vlastnosti jsou příjemné a nezáludné. Model vás seznámí s řízením modelu směrovkou a výškovkou - a v případě doplnění ovládání křidélek i křidélky. Změnou poměru délek pák na servech a kormidlech můžete nastavovat velikosti výchylek ve velkém rozmezí. Začátečník začne s malými výchylkami, bezpečnými i při nadměrném "kormidlování"; zkušený pilot si nastaví velké, umožňující i trošku té základní větroňové akrobacie - přemety, sudové výkruty, souvratové zatáčky jdou EasyStaru docela dobře! Výkon motoru je dostatečný pro živé stoupání, model přitom není nadměrně přemotorovaný, což by mohlo činit potíže začínajícím pilotům. EASYSTAR II umí využít i nepříliš silnou termiku a na obloze dokáže vydržet "celé věky".

Rychlostavebnice obsahuje: trup vylisovaný z ELAPORu, křídlo vylisované z ELAPORu, ocasní plochy z ELAPORu, uhlíkovou trubkovou spojku křídla, sklopnou vrtuli 7x6" s kuželem a unašečem s kleštinou 3,0 a 3,2 mm, sáček drobného příslušenství a podrobný návod ke stavbě